Projektopgave
Denne aktivitet kræver, at I informerer læreren om at denne mulighed eksisterer. Så lav evt. et opslag og print som kan lægges i lærernes dueslag eller sendes til skolen.
Hvis nogle af skolens ældste elever skriver projektopgave, der handler om idræt – foreningskultur – foreningsliv, kan jeres klub være med til at støtte op omkring denne opgave. I kan tilbyde de store elever at komme på besøg i jeres forening. Emner I kan tage op kan være:
Spørgsmål eller diskussions punkter til en projektopgave, der handeler om foreningskultur/liv.
Organisation:
Debat/diskussions emner:
Hvis nogle af skolens ældste elever skriver projektopgave, der handler om idræt – foreningskultur – foreningsliv, kan jeres klub være med til at støtte op omkring denne opgave. I kan tilbyde de store elever at komme på besøg i jeres forening. Emner I kan tage op kan være:
- Foreningsorganisation
- Trænerrollen
- Frivillighed
- Elite-bredde
Spørgsmål eller diskussions punkter til en projektopgave, der handeler om foreningskultur/liv.
Organisation:
- Hvad er en forening?
- Hvordan kan en forening opstå?
- Hvilke opgaver har en forening?
- Hvordan er den bygget op? Bestyrelses medlemmer, formand, udvalg, generalforsamling, vedtægter m.m.
- Kontingent, hvad bruges pengene til?
- Er der nogen, der er lønnede i klubben, eller arbejder alle frivilligt?
- Folkeoplysningsloven
- Kommunens samarbejde med foreningen
Debat/diskussions emner:
- Trænerrollen. Hvilke trænerroller kan I komme i tanke om, og hvad betyder trænerrollen for spillerne/klubben?
- Skal klubben satse på eliten eller bredden, eller begge dele?
- Fair Play begrebet, har det betydning for klubbens image?
- Frivillighed. Undersøg hvem der er frivillige og hvorfor?
- Forældrenes rolle i foreningen?